Zebrano 1,000 podpisów
Do: UOKiK, Ministra Zdrowia, Rzeczniczka Praw Dziecka
Stop alko-saszetkom
[Aktualizacja:] Firma produkująca alkohol w saszetkach, dzięki protestom została zmuszona do wycofania produktu z rynku. Czekamy na rozwiązania prawne, które uregulują zakaz sprzedaży i reklamy alkoholu skierowanej do dzieci i młodzieży!
Apelujemy o przeprowadzenie kontroli, wycofanie z półek sklepowych i zakaz sprzedaży saszetek z wódką i innymi alkoholami, zaprojektowanych tak, że przypominają musy i soki dla dzieci.
Sprzeciwiamy się sprzedaży produktów alkoholowych w opakowaniach, które mogą promować spożycie alkoholu wśród młodzieży, a nawet już u najmłodszych dzieci.
Dlaczego ta sprawa jest ważna?
Saszetki-tubki, identyczne z produktami dla dzieci, tylko zawierające wysokoprocentowe alkohole, produkowane są aktualnie przez firmę OLV, tę samą, która wprowadza na rynek owocowe musy Owolovo skierowane do dzieci i młodzieży. Musimy to zatrzymać teraz, zanim nasze sklepy zaleją kolejne tego typu produkty.
Nazwa napojów alkoholowych sprzedawanych w saszetkach “Voodoo Monkey” przypomina popularne określenie butelek z alkoholem o małej pojemności, tzw. "małpek". Nasze społeczeństwo zmaga się z tym problemem od lat.
Dostrzegają to Polki i Polacy. W sondażu IBRiS na zlecenie Radia Zet, przeprowadzonym 26-27 lipca - 57 proc. badanych pozytywnie ocenia pomysł podniesienia cen tzw. małpek. Nad rozwiązaniem pracują Ministra Zdrowia i Minister Finansów.
Pojawienie się saszetek, które może promować spożywanie alkoholu już wśród nieletnich, to krok w przeciwną stronę.
Nazwa napojów alkoholowych sprzedawanych w saszetkach “Voodoo Monkey” przypomina popularne określenie butelek z alkoholem o małej pojemności, tzw. "małpek". Nasze społeczeństwo zmaga się z tym problemem od lat.
Dostrzegają to Polki i Polacy. W sondażu IBRiS na zlecenie Radia Zet, przeprowadzonym 26-27 lipca - 57 proc. badanych pozytywnie ocenia pomysł podniesienia cen tzw. małpek. Nad rozwiązaniem pracują Ministra Zdrowia i Minister Finansów.
Pojawienie się saszetek, które może promować spożywanie alkoholu już wśród nieletnich, to krok w przeciwną stronę.